KOMA Eski Yunanca’da “Derin Uyku” anlamına gelir.

Büyük beklentilerle ve maliyetlerle bir iş yeri kurdunuz. Yapmış olduğunuz yatırımla istihdam sağladınız ve personel çalıştırıyorsunuz.

Çalışanların şirketin daha ileriye gitmesini sağlayacak çıkarları düşünmesi, Koma Testi uygulanarak ölçülmektedir. KOMA Testi sayesinde iş süreçlerindeki zayıf noktalar tespit ediliyor. Y tespitler doğrultusunda gerekli önlemler alınarak markaların yönlenmesi sağlanıyor. Bu şekilde marka için oluşan büyük riskten uzaklaşılıyor ve KOMA’dan uyanılıyor.

Distribütör markaların araç satışlarında düşen karlılıklarını arttırabilecekleri en doğru nokta Satış Sonrası Hizmetleri (SSH) kalitelerini arttırmaktır. Bu sayede yedek parça ve işçilik karları ile şirketler ayakta durabilmektedir. Kısacası bir distribütörün en hassas noktası SSH ‘tır.

Taff Danışmanlık distribütör firmalara SSH konusunda KOMA ( Kalite Odaklı Müşteri Analizi ) ile destek olmaktadır. KOMA sayesinde müşteri memnuniyeti azalmış, karlılığı düşmüş olan servisleri yoğun bakımdan çıkarıp tekrar oyuna dahil etmektedir.

Uygulama Yapılan Başlıca Sektörler

Otomotiv
Sağlık
Gıda
Turizm

Stratejik ve Taktik Planlama

KOMA Testi işletmelerde düzenli aralıklarla uygulandığında işletmeler neler kazanıyor?

  • Her an denetleneceğini bilen çalışanlar, özenle çalışmaktadırlar.
  • İşin başında olunmadığı zamanlarda da iş disiplini devam etmektedir.
  • KOMA Testi sonuçlarına göre personel maaş politikası belirlenmektedir.
  • Koma Testi yöntemi ile, müşterilerin bildirmediği şikayetler öğrenilip gerekli önlemler alınmaktadır.
  • Yeni fırsatlara daha fazla zaman ayırılmaktadır.

Gizli Müşteri Testleri

Taff Danışmanlık olarak distribütör servislerinde normal bir müşteri gibi giderek servisin müşteri karşılamadan arıza tespitine kadar birçok konuda oluşturduğumuz testlerimizi uyguluyoruz. Bu testlerdeki onarımları  , doğruları , yanlışları fotoğraflıyor  ve raporluyoruz. Düzenli uyguladığımız bu testler sayesinde servislerin hangi noktada eksiklikleri olduğunu teşhis ve tespit ediyoruz.

Servis Denetimi

Distribütör servislerini beklenmedik zamanlarda denetleyerek iş akışlarını , ekipmanlarını , özel aletlerini , müşteri bekleme alanlarını denetliyor , fotoğraflıyor ve raporluyoruz. normal bir müşteri gibi giderek servisin müşteri karşılamadan arıza tespitine kadar birçok konuda oluşturduğumuz testlerimizi uyguluyoruz. Bu testlerdeki onarımları , doğruları , yanlışları fotoğraflıyor ve raporluyoruz.

Servis , Danışman , Mekaniker Koçluk Eğitimleri

Distribütör markanın standartlarına göre eğitimler hazırlıyor , tüm SSH departmanlarına göre alıştırmalar yaptırıyor , simülasyon programları oluşturuyoruz.

Tüm bu koçluk eğitimleri sonrasında distribütör kalitesine uygun , gelen müşterinin memnuniyetini arttıran , sorunsuz onarımlar ortaya koyarak iş tekrarına sebebiyet vermeyen bir servis yapısı oluşturuyoruz ve raporluyoruz.